بیماری شایع کودکان در فصل بهار

کدام بیماری نوزادان در فصل بهار شایع تر است؟

با رسیدن فصل بهار، همانطور که از زیبایی های این فصل لذت می‌برید، لازم است تا به دلیل برخی از بیماری هایی که در فصل بهار شیوع بیشتری دارند، از کودک خود مراقبت کنید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با بیماری ای که در فصل بهار در بین کودکان شیوع بیشتری دارد آشنا شوید، یعنی آبله مرغان. 

به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد مهدویان بیان کرده است که آبله مرغان، یک بیماری ویروسی با قدرت انتشار بالاست که در کودکانی بروز پیدا می‌کند که تا کنون با این ویروس مواجه نشده اند.

 

آبله مرغان

علائم آبله مرغان در 2 الی 3 روز ابتدایی بروز بیماری: تب و گلو درد

علائم آبله مرغان روز 3 به بعد: ظاهر شدن بثورات پوستی که بعضی از آنها به صورت تاول های آبدار هستند. 

دوره بیماری در حالت طبیعی 7 الی 10 روز است و حتی در صورتی که کودک دارو مصرف نکند، به خودی خود از بین می‌رود و بثورات پوستی نیز رفع می‌شوند. 

 

مقاله پیشنهادی : چگونه آنفولانزای کودک خود را درمان کنیم؟

 

آبله مرغان واگیردار است

ویروسی که باعث بروز آبله مرغان می‌شود، قدرت سرایت بالایی دارد. به صورتی که یک دانش آموز بیمار، به راحتی توانایی بیمار کردن یک کلاس را دارد. این بیماری واکسن دارد و این بیماری به صورتی است که اگر فردی یک بار به آن مبتلا شود، بدن او تا پایان عمر نسبت به این ویروس مقاوم می‌شود. 

 

زونا چیست؟

ویروس بیماری آبله مرغان در نخاع هر فرد مستقر می‌شود. در مواقع خیلی کمی ممکن است پیش بیاید که به دلیل ضعف سیستم ایمنی فرد، این ویروس دوباره در بدن او فعال شود. به این بیماری در صورت فعال شدن مجدد ویروس در سن بزرگسالی فرد رخ می‌دهد زونا گفته می‌شود که منطقه ای از بدن را درگیر می‌کند. 

 

مقاله پیشنهادی ما در این بخش: سرماخوردگی نوزاد

 

آیا آبله مرغان خطرناک است؟

به صورت طبیعی آبله مرغان تنها در موارد نادری خطرناک است. در این موارد نادر عوارضی نظیر آنسفالیت، مننژیت، عفونت مغزی . پنومونی(عفونت ریه) بروز پیدا می‌کنند که این عوارض خطرناک هستند. به همین دلیل لازم است که در صورت بروز علائمی که در ادامه بیان می‌کنیم، کودک خود را برای مراجعه و درمان توسط پزشک به بیمارستان یا مطب شخصی پزشک متخصص اطفال او برسانید:

استفراغ

تب شدید

تنگی نفس و تنفس سخت

درد قفسه سینه

 

در انتهای این نوشته توصیه میکنیم حتما بلاگ " نکات بهبود سلامتی نوزاد " را مورد مطالعه قرار دهید.

 

مطلب های تصادفی